דף הבית

יום ראשון, 17 בנובמבר 2013

טיפול רגשי לילדים באמצעות משחקים

הטיפול באמצעות משחקים (play therapy), הוא טיפול רגשי לילדים הנותן מענה למגוון קשיים רגשיים והתנהגותיים של ילדים בגילאים אלו, תוך העצמת הילד באמצעות משחק.
הסיבות לפנייה לטיפול רגשי יכולות להיות מגוונות, החל מאופיו של הילד, התמודדות עם אירועים נורמטיביים שונים בחייו של הילד (לידת אח/ות, מעבר מסגרת כגון כניסה לכתה א' ועוד), המשפיעים על התנהגות הילד בחיי היומיום. סיבות נוספות לפניה יכולות להיות על רקע קשיים חברתיים, אילמות סלקטיבית, נכות או מחלה, התמודדות עם אובדן  קושי רגשי על רקע וויסות חושי, ADHD, ADDועוד.
המשחקים הנמצאים בחדר כוללים משחקים מתוך עולמו של הילד, אליו הוא יכול להתחבר ולהביע דרכם את עולמו האישי גם ללא מילים.  
ניתן ללמוד עוד על מצבים שונים בהם הטיפול במשחק יכול לסייע, בדף הפייסבוק:
בנוסף אני מציעה בקליניקה:
הדרכת הורים- כחלק מלווה מהטיפול הרגשי של הילד או בנפרד ממנו, הדרכת ההורים מתמקדת ביצירת מרחב ביתי מאפשר וחיזוק תקשורת בין ההורה והילד.
קבוצות למיומנויות חברתיותקבוצה של 10 מפגשים, המתמקדת בנושא של מיומנויות חברתיות תוך משחק, הקבוצות הינן אישיות ונפתחות מעת לעת.  
טיפול משלים בפרחי באך- פרחי באך מתייחסים למקור הרגשי של החוויות שאנו רואים ביומיום (גם אם מדובר בסימפטומים פיזיים וגם אם מדובר בסימפטומים התנהגותיים) הטיפול רגשי באמצעות פרחי באך יכול לתמוך וללוות את התהליך או לעמוד בפני עצמו כטיפול רגשי.
לפרטים נוספים: ענבל- 054-4678044,  caspi.inbal@gmil.com

כמו כן ניתן ללמוד עוד על מצבים בהם הטיפול במשחק יכול לסייע, בדף הבא של העמותה לטיפול במשחק בישראל:
http://www.playtherapy.co.il/80925/מצבים-בהם-הטיפול--והמטפל-במשחק-יכולים-לעזור

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    שמי רון ואני ואשתי הלכנו אל פסיכולוג התפתחותי כאשר בני הבכור נולד, מאוד רצינו להבין איך תינוק ישן, מפני שלבני היו הרבה בעיות במהלך השנתיים הראשונות עם השינה וזה מאוד הדאיג אותנו. לאחר כמה חודשים לאחר שבני נולד החלטנו ללכת לפסיכולוג התפתחותי על מנת להבין מה הבעיה ולנסות לעזור לו.
    לאחר מספר הרצאות ותרגילים שונים (אשר כללו משחקים שונים), בני התחיל לישון קצת יותר ולאט לאט זה השתפר על שהוא הצליח לישון לילה שלם.
    אני חושב שהרבה הורים חוששים לפנות לעזרה כזאת או אחרת מהחשש למצוא בעיה מסויימת, אני גם חושב שזו טעות מפני שבעיה כזאת או אחרת יכולה להמשיך ולהתפתח לבעיות חמורות יותר ולכן אם אפשר לפתור אותה כדאי לנסות כל דרך.

    השבמחק